Selamat Datang ke Laman Rasmi Gabungan Mahasiswa UiTM SeMalaysia atau lebih dikenali sebagai GAMUS.
Penubuhan blog ini adalah untuk menyebarkan idealisme mahasiswa-mahasiswa UiTM dari seluruh pelusuk kampus di serata Malaysia, dari Kampus Perlis hingga ke Kampus Tawau, Sabah.

Sesiapa sahaja yang mempunyai pemikiran yang kritis dalam menghasilkan artikel mengenai mahasiswa, universiti dan hal2 akademik hantarkan artikel anda kepada kami melalui emel: gamusofficial@gmail.com

Segala artikel di dalam blog ini adalah hak milik setiap individu dan kami tidak akan bertanggungjawab terhadap apa-apa pandangan yang diutarakan.

Facebook GAMUS | Twitter GAMUS
MASUK

Wednesday 23 May 2012

Debat PTPTN : YB Khairy J vs Rafizi R


“DEBAT ini merupakan satu mercu tanda kepada bermulanya politik sihat, politik matang, politik ide dan juga politik bersih yang diimpikan oleh majoriti rakyat Malaysia. Masyarakat sudah meluat dengan politik fitnah, politik identiti dan juga perkauman yang mendominasi dan cuba dipaksakan ke atas mereka.” 

Itulah ungkapan awal dari moderator ‘DEBAT SINAR : Pemansuhan PTPTN & Hala Tuju Pendidikan Tinggi’ , Dr Maszlee Malik iaitu Pensyarah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia pada permulaannya sebelum bermulanya debat ini.

‘DEBAT SINAR : Pemansuhan PTPTN & Hala Tuju Pendidikan Tinggi’ melibatkan 2 orang tokoh Politik Muda masakini iaitu YB Khairy Jamaludin (Ahli Parlimen Rembau merangkap Ketua Pemuda UMNO Malaysia) dan Saudara Rafizi Ramli (Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat).

DEBAT SINAR yang julung kalinya diadakan ini adalah anjuran bersama antara Kumpulan Media Karangkraf, Astro Awani dan radio Bernama 24 harus dipuji kerana inilah antara debat yang berani dipertontonkan secara langsung di beberapa saluran media.








No comments:

Post a Comment