Selamat Datang ke Laman Rasmi Gabungan Mahasiswa UiTM SeMalaysia atau lebih dikenali sebagai GAMUS.
Penubuhan blog ini adalah untuk menyebarkan idealisme mahasiswa-mahasiswa UiTM dari seluruh pelusuk kampus di serata Malaysia, dari Kampus Perlis hingga ke Kampus Tawau, Sabah.

Sesiapa sahaja yang mempunyai pemikiran yang kritis dalam menghasilkan artikel mengenai mahasiswa, universiti dan hal2 akademik hantarkan artikel anda kepada kami melalui emel: gamusofficial@gmail.com

Segala artikel di dalam blog ini adalah hak milik setiap individu dan kami tidak akan bertanggungjawab terhadap apa-apa pandangan yang diutarakan.

Facebook GAMUS | Twitter GAMUS
MASUK

Sunday 14 December 2014

Pilihan Raya Kampus (PRK): Untuk HEP atau Mahasiswa? (VIDEO)


Pilihan Raya Kampus (PRK): Untuk HEP atau Mahasiswa? 

Cerita Orang Muda terbitan Rakyat Times TV dengan dua panelis jemputan dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dan Universiti Teknologi MARA (UiTM).

Hos Zharif Badrul bertanyakan isu-isu yang berkaitan dengan PRK di institut pengajian tinggi awam (IPTA) Malaysia baru-baru ini. Antara soalan-soalan yang ditujukan kepada kedua-dua panelis tersebut ialah kempen viral #BLACKUiTM serta pengagihan kerusi fakulti serta umum di universiti masing-masing. 

Selain itu, episod kali ini akan menjawab stigma yang dikenakan ke atas Mahasiswa Pro-Aspirasi dan Pro-Mahasiswa serta masih relevankah Majlis Perwakilan Pelajar ketika ini.

Dan lebih menarik lagi, kedua-dua panelis akan menyingkap rahsia proses PRK yang berlaku di universiti masing-masing yang mungkin tidak diketahui oleh orang ramai.

No comments:

Post a Comment