Selamat Datang ke Laman Rasmi Gabungan Mahasiswa UiTM SeMalaysia atau lebih dikenali sebagai GAMUS.
Penubuhan blog ini adalah untuk menyebarkan idealisme mahasiswa-mahasiswa UiTM dari seluruh pelusuk kampus di serata Malaysia, dari Kampus Perlis hingga ke Kampus Tawau, Sabah.

Sesiapa sahaja yang mempunyai pemikiran yang kritis dalam menghasilkan artikel mengenai mahasiswa, universiti dan hal2 akademik hantarkan artikel anda kepada kami melalui emel: gamusofficial@gmail.com

Segala artikel di dalam blog ini adalah hak milik setiap individu dan kami tidak akan bertanggungjawab terhadap apa-apa pandangan yang diutarakan.

Facebook GAMUS | Twitter GAMUS
MASUK

Thursday 15 December 2011

Sidang Mahasiswa di #OccupyDataran


#OCCUPYDATARAN #21 (EDISI KHAS MAHASISWA)
Tarikh: Sabtu, 17 Disember 2011
Masa: 8:00 malam
Tempat: Dataran Merdeka, Kuala Lumpur

17 Disember ini, Occupy Dataran menjemput semua mahasiswa kolej dan universiti sekitar KL dan Lembah Pantai untuk turut serta dalam Sidang Mahasiswa, sebuah platform demokratik untuk mahasiswa mengetengahkan & membincangkan isu mahasiswa secara bebas & terbuka menggunakan kaedah konsensus & proses demokrasi partisipatif.

---------------------------------------------------------

JADUAL

8:00-9:30 malam "Sidang Mahasiswa"
9:30-11:00 malam "Sidang Rakyat KL" (KL People's Assembly)
"Sidang Mahasiswa" & "Sidang Rakyat KL" ialah platform terbuka, egalitarian dan demokratik untuk mahasiswa & rakyat biasa berkongsi idea, mengetengahkan masalah, mencari alternatif, mengusulkan penyelesaian & membuat keputusan tentang apa-apa isu secara kolektif melalui kaedah konsensus & proses demokrasi partisipatif.

---------------------------------------------------------

#OCCUPYDATARAN ialah sebuah inisiatif akar umbi baru yang bebas, independen & berautonomi oleh anak muda untuk 'reclaim' Dataran Merdeka sebagai sebuah ruang terbuka dan demokratik untuk rakyat biasa. #OCCUPYDATARAN tidak bersangkut-paut dengan mana-mana ideologi, parti politik atau badan bukan kerajaan (NGO).

Sertai kami di Facebook http://www.facebook.com/occupydataran
atau ikuti perkembangan terbaru kami di Twitter http://twitter.com/occupydataran atau melalui hashtag #occupydataran.

Sila email occupydataran@gmail.com untuk sebarang pertanyaan atau hubungi 011-1112 3028 (nombor 8-digit) (telefon ini hanya aktif dari jam 7:00 malam Sabtu hingga 1:00 pagi Ahad).

No comments:

Post a Comment